何のためのビジネスですか? 志を探し伝える方法
玉那覇です。久しぶりの直接ブログです。って、テスト投稿でこのオウンドのブログを活用しています。
さて、動画を一度みた後、再度振り返るって大変ですよね。知人のライブ配信とか、まさにそう! さらに音を出せないとか、後で一気に全体像をみたい時って、やはりテキストが便利ですよね。
そんな時は動画内の言葉を文字起こしです。
これまでいろんなツールを試してみたけど、英語にも対応していて、自分の動画以外にも対応している Nottaが便利です。ver3.0からYouTubeの直接リンク挿入に対応したのがいい。
やり方は、
1.YouTubeのリンクをコピー
2.Nottaに張り付け、文字起こし
3.Googleドキュメントで日本語化変更です。
下記がそんな感じ。これで復習できるほか、動画ブログ(V-Log)としての使い方もできますね。動画の三次、四次利用です。もちろん、自分が喋った動画もね。
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下記、動画の文字起こし最終結果
(そのまま機械翻訳のまま張り付けていますので誤字あります。でも、句読点が自動で入るのはいいですね)
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物事が私たちの想定どおり、またはそれ以上にうまくいかないとき、あなたはどのように説明しますか? 他の人がすべての想定を無視しているように見えることを達成できるとき、どのように説明しますか?たとえば、なぜ Apple は毎年毎年革新的なのでしょうか?
彼らは競合他社よりも革新的ですが、ただのコンピューター会社です。彼らは他のみんなと同じです。彼らは、同じ人材、同じエージェンシー、同じコンサルタント、同じメディアに同じようにアクセスできます。
では、なぜ彼らは何か違うものを持っているように見えるのでしょうか?マーティン・ルーサー・キングが公民権運動を主導したのはなぜですか.大統領選挙権のアメリカで苦しんだのは彼だけではなく、当時の偉大な雄弁家も彼だけではありませんでした。
なぜ彼を?そして、なぜライト兄弟は制御されたパワードマン フライトを見つけ出すことができたのでしょう? より良い資格を持ち、より資金があり、パワード マン フライトを達成できなかった他のチームが確かに存在し、ライト兄弟が彼らを打ち負かしたのはなぜですか?
ここには別の何かがあります。約3年半前、私はある発見をしました。そして、この発見は、世界がどのように機能するかについての私の見方を大きく変えました.そして、それは私がその中で活動する方法を大きく変えさえしました.
結局のところ、パターンがあります。結局のところ、Apple であれ、マーチン・ルーサー・キングであれ、ライト兄弟であれ、世界中の偉大で刺激的なリーダーや組織はすべて、まったく同じように考え、行動し、コミュニケーションしています。
そして、それは他の人とは正反対です。私はそれを成文化しただけで、おそらく世界で最も単純なアイデアです。私はそれをゴールデンサークルと呼んでいます。なんで?どのように?何?この小さなアイデアが、一部の組織や一部のリーダーが他の組織やリーダーに影響を与えられない理由を説明しています。
簡単に用語を定義しましょう。地球上のすべての個人、すべての組織は、自分が何をしているかを 100% 知っています。それを差別化する価値提案、独自のプロセス、または USP と呼ぶかどうかに関係なく、その方法を知っている人もいます。
しかし、自分が何をしているのかを知っている人や組織はほとんどいません。そして、なぜかというと、私は利益を上げるつもりはありません。それが結果です。それは常に結果です。なぜというと、あなたの目的は何ですか?あなたの原因は何ですか?
あなたの信念は何ですか?あなたの組織は何のために存在するのですか?なぜあなたは朝ベッドから出るのですか?そして、なぜ誰かが気にする必要があるのですか?その結果、私たちの考え方、行動、コミュニケーションの方法は、外側から内側へと変わっていきます
。私たちは、最も明確なものから最も曖昧なものへと進みます。しかし、優れたリーダーや優れた組織は、その規模や業界に関係なく、すべて内部から考え、行動し、コミュニケーションをとっています。
例を挙げましょう。私が Apple を使っているのは、彼らが理解しやすく、誰もが理解できるからです。 Apple が他の企業と同じなら、彼らのマーケティング メッセージは次のように聞こえるかもしれません。
それらは美しくデザインされ、使いやすく、ユーザーフレンドリーです。購入したいですか?そして、それが私たちのほとんどのコミュニケーション方法です。これがほとんどのマーケティングのやり方です。それがほとんどの販売方法です。そして、それが私たちのほとんどが個人的にコミュニケーションをとる方法です.
私たちは何をするかを言います。私たちは、私たちがどのように違うか、またはどのように優れているかを言います。そして、何らかの行動や投票の購入などを期待しています。こちらが新しい法律事務所です。私たちには、最大のクライアントを持つ最高の弁護士がいます。
私たちは、お客様が私たちとビジネスを行うために常に実行します。これが私たちの新しい車です。燃費は8倍です。私たちの車のそばに革張りのシートがあります。しかし、それは刺激的ではありません。 Apple が実際に行っているすべてのことを、次のように伝えています。
私たちは現状に挑戦することを信じています。私たちは異なる考え方を信じています。現状に挑戦する方法は、製品を美しくデザインし、使いやすく、ユーザーフレンドリーにすることです。私たちはたまたま素晴らしいコンピューターを作っているだけです。
購入したいですか?全然違いますよね?私からコンピュータを購入する準備はできていますか?私がしたことは、情報の順序を逆にしたことだけです。それが私たちに証明しているのは、人々はあなたがしていることを買わないということです.人々はあなたがそれをする理由を購入します。
人々はあなたがしていることを買いません。彼らはあなたがそれをする理由を買います。これは、この部屋にいるすべての人が、Apple からコンピュータを購入することにまったく満足している理由を説明しています。しかし、Apple から MP3 プレーヤーを購入したり、Apple から電話を購入したり、Apple から DVR を購入したりすることもまったく問題ありません。
しかし、前にも言ったように、Apple は単なるコンピュータ会社です。それらを競合他社と構造的に区別するものは何もありません。競合他社はすべて、これらすべての製品を製造する資格があります。
実際、彼らは数年前に試してみました.Gatewayはフラットスクリーンテレビを発表しました.彼らはフラットスクリーンテレビを作るのに優れた資格を持っています.彼らは何年もフラットスクリーンモニターを作ってきました。誰も買わなかった。 Dell は MP3 プレーヤと PDA を発表しました。彼らは優れた品質の製品を製造し、完璧に優れた設計の製品を製造できますが、誰も購入しませんでした。
実際、今話してみると、Dell から MP3 プレーヤーを購入することなど想像もできません。なぜコンピュータ会社から MP3 プレーヤーを購入するのですか?しかし、私たちは毎日それをしています。人々はあなたがしていることを買いません。彼らはあなたがそれをする理由を買います。
目標は、あなたが持っているものを必要としているすべての人とビジネスを行うことではありません。目標は、あなたが信じていることを信じる人々とビジネスを行うことです。しかし、なぜ自分が何をしているのかわからず、人々がなぜあなたがしていることに反応するのであれば、どうやって人々にあなたに投票してもらい、あなたから何かを購入してもらうことができるでしょうか?
それとももっと重要なことに、忠実であり、あなたがしていることの一部になりたいですか?繰り返しますが、目標はあなたが持っているものを必要としている人に売るだけではありません。目標は、あなたが信じていることを信じてくれる人々に売り込むことです。
目標は、仕事を必要としている人を雇うことだけではありません。あなたが信じていることを信じる人を雇うことです。私はいつも、仕事ができるという理由だけで人を雇うなら、彼らはあなたのお金のために働いてくれると言っています。あなたが信じていることを信じる人を雇うなら、彼らはあなたのために血と汗と涙を流して働いてくれます。
そして、ライト兄弟ほどこの良い例はありません。ほとんどの人は、サミュエル・ピアポント・ラングレーについて知りません。 20 世紀初頭には、パワード マンによる飛行の追求は当時のドットコムのようでした。
みんな試していました。そして、サミュエル・ピアポント・ラングレーは、私たちが成功の秘訣と考えているものを持っていました。つまり、今でも人々に尋ねると、なぜあなたの製品や会社は失敗したのですか?そして、人はいつも同じ 3 つのことを同じ順序で並べ替えてくれます。
不適切な人々が悪い市況を資本不足に陥らせた場合、それは常に同じ 3 つのことです。それでは、それを調べてみましょう。サミュエル・ピアポント・ラングレーは、この飛行機械を開発するために陸軍省から 50,000 ドルを与えられました。
お金は問題ありませんでした。彼はハーバード大学に在籍し、スミソニアンで働き、非常に強いつながりを持っていました。彼はその日の大きな鉱山をすべて知っていました。彼はお金で見つけることができる最高の鉱山を雇い、市場の状況は素晴らしかった.
ニューヨーク・タイムズは至る所で彼を追いかけ、誰もがラングレーを応援していました.そして、サミュエル・ピアポント・ラングレーのことを聞いたことがないのはなぜですか?数百マイル離れたオハイオ州デイトン、オービル、ウィルバー ライトでは、成功の秘訣と思われるものは何もありませんでした。
彼らにはお金がありませんでした。彼らは、自転車屋の収益で夢をかなえました。ライト兄弟のチームの中で、大学教育を受けた人は一人もいませんでした。オービルでもウィルバーでもありません。そして、ニューヨーク・タイムズはどこにも彼らを追いかけませんでした.
違いは、オービルとウィルバーが原因、目的、信念に突き動かされていたことです。彼らは、この飛行機械を解明できれば、世界の流れを変えると信じています。サミュエル・ピアポント。
ラングレーは違いました。彼は金持ちになりたかったし、有名になりたかった。彼は結果を追い求めていた。彼は富を追い求めていました。そして、見よ、何が起こったのか見てください。ライト兄弟の夢を信じた人々は、血と汗と涙を流しながら彼らと共に働きました。
他の人たちは給料のために働いていました。そして彼らは、ライト兄弟が外出するたびに、夕食に来る前に5セットの部品を取りに行かなければならなかったという話をしています.
そして最終的に、1719 年 12 月に 3 人のライト兄弟が飛行機に乗りましたが、誰もそれを体験することさえできませんでした。私たちは数日後にそのことを知り、ラングレーが間違ったことに動機付けられていたことをさらに証明しました.
ライト兄弟が飛行機に乗った日、彼は辞めました。彼は、それは驚くべき発見だと言うことができました。今、あなたの技術を向上させます。しかし、彼はしませんでした。彼は最初ではありませんでした。彼は金持ちになりませんでした。彼は有名になりませんでした。
それで彼はやめた。人々はあなたがしていることを買いません。彼らはあなたがそれをする理由を買います。そして、自分が信じていることを話せば、自分が信じていることを信じる人を惹きつけることができます.では、あなたが信じていることを信じる人を引き付けることがなぜ重要なのですか?
イノベーションの拡散の法則と呼ばれるもの。法律を知らなくても、専門用語は間違いなく知っています。人口の最初の 2.5% がイノベーターです。人口の次の 13.5% は早期採用者です。
次の 34% は、アーリー マジョリティ、レイト マジョリティ、ラガードです。これらの人々がプッシュホンを購入する唯一の理由は、ロータリーホンを購入できなくなったからです。私たちは皆、体重計のさまざまな時間にさまざまな場所に座っています。
しかし、イノベーションの拡散の法則が教えてくれることは、大衆市場で大成功を収めたい場合、または大衆市場でアイデアが受け入れられたい場合、15% から 18% の市場浸透率の間の転換点に到達するまで、それを手に入れることはできないということです。
そして、システムのヒント。そして、私は企業に尋ねるのが大好きです.新しいビジネスでのあなたのコンバージョンは何ですか?そして、彼らはあなたに言うのが大好きです、ああ、それは約10%です.誇らしげに。まあ、あなたは顧客の10%以上をつまずかせることができます.私たちは皆、それを理解できる約10%を持っています。
それが私たちがそれらを説明する方法ですよね?それはその腸のような感じです。ああ、彼らはそれを理解しています。問題は、彼らとビジネスを行う前に、理解できる人をどうやって見つけ、理解できない人を見つけるかということです。
ジェフリー・モーガンが Crossing the Chasm で書いたように、ここでこの小さなギャップを埋めなければなりません。そして、イノベーターでアーリーアダプターであるこれらの人たちは、直感的な決定を快適に行うことができます。
彼らは、入手可能な製品だけでなく、世界についての信念に基づいた直感的な決定をより快適に行うことができます。これらは、iPhone が発売された当初、iPhone を購入するために 6 時間オンラインに立っていた人たちです。
これらは、技術が標準以下であったにもかかわらず、フラットスクリーンテレビが最初に登場したときに40,000ドルを費やした人々です.ちなみに、技術が素晴らしかったので、彼らはそれをしませんでした。彼らは自分たちのためにそれをしました。
それは、彼らが一番になりたかったからです。人々はあなたがしていることを買いません。彼らはあなたがそれをする理由を買います。そして、あなたがすることは、あなたが信じていることを証明するだけです。実際、人々は自分が信じていることを証明することを行います。
人が最初の 6 時間で iPhone を購入したり、6 時間も列に並んだりした理由は、彼らが世界について信じていることと、みんなに見てもらいたいと思っていたからです。彼らは最初でした。
人々はあなたがしていることを買いません。彼らはあなたがそれをする理由を買います。では、イノベーションの拡散の法則の有名な例、有名な失敗と有名な成功を挙げましょう。まず有名な失敗。営業例です。
1 秒前に言ったように、成功の秘訣はお金と、適切なマーケティング条件に適切な人材を配置することですよね?あなたは成功するはずです。次に、TiVo を見てください。 TiVo が約 8 ~ 9 年前に登場してから、現在のテレビに至るまで。
市場で最高品質の製品です。彼らが非常に十分な資金を持っていることに異論はありません。市場の状況は素晴らしかった。つまり、動詞として TiVo を使用しています。ガラクタの Time Warner DVR で TiVo をいつも使っています。
しかし、Tibo は商業的な失敗です。彼らはお金を稼いだことがなく、IPO を行ったとき、株価は約 30 ドルか 40 ドルでしたが、その後急落し、10 ドルを超えて取引されることはありませんでした。実際、いくつかの小さなスパイクを除いて、6 を超えて取引されることはないと思います。
ご覧のとおり、TiVo が製品を発売したとき、彼らは自分たちの持っているものすべてを私たちに教えてくれました。テレビの生放送を一時停止したり、コマーシャルをスキップしたり、テレビの生放送を巻き戻したり、ユーザーに尋ねることなく視聴習慣を記憶したりする製品があると彼らは言いました。
そして皮肉な大多数は、私たちはあなたを信じていないと言いました。必要ありません。私たちはそれが好きではありません。あなたは私たちを怖がらせています。あなたがあなたの人生のあらゆる側面を完全にコントロールするのが好きな人なら、男の子、私たちはあなたのための製品を持っています.
テレビの生放送を一時停止したり、コマーシャルをスキップしたり、視聴習慣を記憶したりします。人々はあなたがしていることを買いません。彼らはあなたがそれをする理由を買います。そして、あなたがしていることは、単にあなたが信じていることの証明として役立ちます.
では、イノベーション拡散の法則の成功例をご紹介しましょう。 1963 年の夏、2500 人がワシントンのショッピング モールに集まり、キング博士の講演を聞きました。彼らは招待状を送らず、日付を確認するためのウェブサイトもありませんでした.
どうやってそれをしますか?アメリカで偉大な雄弁家だったのはキング博士だけではありませんでした。彼は、アメリカで、先住民族の権利に苦しむ唯一の男ではありませんでした。実際、彼のアイデアのいくつかは悪いものでしたが、彼には才能がありました。
彼は、アメリカで何を変える必要があるかを人々に伝えようとはしませんでした。彼は周りを回って、自分が信じていることを人々に話しました。私は信じている。信じます、信じます。彼は人々に言いました。そして、彼が信じていたことを信じた人々は、彼の主張を受け入れ、それを自分たちのものにしました。
そして彼らは人々に言いました。そして、それらの人々の何人かは、さらに多くの人々に言葉を広めるための構造を作成しました.そして見よ、250,000 人の人々が、彼の話を聞くのにふさわしい日に、適切な時間に現れました。
それらのうち何人が彼のために現れましたか?ゼロ。彼らは自分自身のために現れました。 8月中旬にワシントンで太陽の下に立つためにバスで8時間移動したのは、彼らがアメリカについて信じていたものです.
それは彼らが信じていたことです。そして、それは黒と白の問題ではありませんでした.聴衆の 25% は白人でした。キング博士は、この世界には、より高い権威によって作られたものと人間によって作られたものの2種類の法律があると信じていました.
そして、人間によって作られたすべての法律が、より高い権威によって作られた法律と一致するまでは。私たちは公正な世界に住んでいますが、たまたま公民権運動が彼の目的を実現するのに最適なものでした.
私たちは彼のためではなく、彼のためではなく、私たち自身のために彼に従いました。ところで、彼は I Have a Plan のスピーチではなく、I Have a Dream のスピーチを行いました。包括的な 12 項目の計画を持ち、誰にも刺激を与えない政治家の話を今聞いてください。
リーダーがいて、リードする人がいるからです。リーダーは権力や権威のある地位にいますが、個人であれ組織であれ、リードする人は私たちにインスピレーションを与えます。私たちは、リードしなければならないからではなく、リードしたいからフォローします。
私たちは、彼らのためではなく、自分自身のために導く人に従います。そして、その能力を持っている理由から始めた人です。周りの人に刺激を与えたり、刺激を与えてくれる人を見つけたりする。どうもありがとうございました。兄弟愛のテーブルで一緒に。
肌の色ではなく、性格の中身で判断されるという夢があります。私には、すべての思想、子供たち、ユダヤ人、異邦人、不変のものとカトリック教徒が参加できるようになる日を早めることができるという夢があります。
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下記、動画内のサイモン氏の喋りをNottaで文字起こしした元の英語版
(英語版など100か国以上対応です)
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How do you explain when things don't go as we assume or better, how do you explain when others are able to achieve things that seem to defy all of the assumptions? For example, why is Apple so innovative year after year after year after year?
They're more innovative than all their competition, and yet they're just a computer company. They're just like everyone else. They have the same access to the same talent, the same agencies, the same consultants, the same media.
Then why is it that they seem to have something different? Why is it that Martin Luther King led the civil rights movement? He wasn't the only man who suffered in a presivil rights America, and he certainly wasn't the only great orator of the day.
Why him? And why is it that the Wright brothers were able to figure out controlled powered man flight when there were certainly other teams who were better qualified, better funded, and they didn't achieve powered man flight, and the Wright brothers beat them to it?
There's something else at play here. About three and a half years ago, I made a discovery. And this discovery profoundly changed my view on how I thought the world worked. And it even profoundly changed the way in which I operate in it.
As it turns out, there's a pattern. As it turns out, all the great and inspiring leaders and organizations in the world, whether it's Apple or Martin Luther King or the Wright brothers, they all think, act, and communicate the exact same way.
And it's the complete opposite to everyone else. All I did was codify it, and it's probably the world's simplest idea. I call it the golden circle. Why? How? What? This little idea explains why some organizations and some leaders are able to inspire where others aren't.
Let me define the terms really quickly. Every single person, every single organization on the planet knows what they do 100%. Some know how they do it, whether you call it your differentiating value proposition, or your proprietary process or your USP.
But very, very few people or organizations know why they do what they do. And by why, I don't mean to make a profit. That's a result. It's always a result. By why, I mean what's your purpose? What's your cause?
What's your belief? Why does your organization exist? Why do you get out of bed in the morning? And why should anyone care? Well, as a result, the way we think, the way we act, the way we communicate is from the outside in.
It's obvious. We go from the clearest thing to the fuzziest thing. But the inspired leaders and the inspired organizations, regardless of their size, regardless of their industry, all think, act, and communicate from the inside out.
Let me give you an example. I use Apple because they're easy to understand and everybody gets it. If Apple were like everyone else, a marketing message from them might sound like this we make great computers.
They're beautifully designed, simple to use and user friendly. Want to buy one? And that's how most of us communicate. That's how most marketing is done. That's how most sales done. And that's how most of us communicate into personally.
We say what we do. We say how we're different, or how we better. And we expect some sort of behavior or purchase a vote, something like that. Here's our new law firm. We have the best lawyers with the biggest clients.
We always perform for our clients to do business with us. Here's our new car. It gets eight gas mileage. It has leather seats by our car. But it's uninspiring. Here's how Apple actually communicates everything we do.
We believe in challenging the status quo. We believe in thinking differently. The way we challenge the status quo is by making our products beautifully designed, simple to use, and user friendly. We just happen to make great computers.
Want to buy one? Totally different, right? You're ready to buy a computer from me? All I did was reverse the order of the information. What it proves to us is that people don't buy what you do. People buy why you do it.
People don't buy what you do. They buy why you do it. This explains why every single person in this room is perfectly comfortable buying a computer from Apple. But we're also perfectly comfortable buying an MP3 player from Apple, or a phone from Apple, or a DVR from Apple.
But as I said before, Apple is just a computer company. There's nothing that distinguishes them structurally from any of their competitors. Their competitors are all equally qualified to make all of these products.
In fact, they tried a few years ago, Gateway came out with flat screen TVs. They're eminently qualified to make flat screen TVs. They've been making flat screen monitors for years. Nobody bought one. Dell came out with MP3 players and PDAs, and they make great quality products, and they can make perfectly well designed products, and nobody bought one.
In fact, talking about it now, we can't even imagine buying an MP3 player from Dell. Why would you buy an MP3 player from a computer company? But we do it everyday. People don't buy what you do. They buy why you do it.
The goal is not to do business with anybody, with everybody who needs what you have. The goal is to do business with people who believe what you believe. But if you don't know why you do what you do, and people respond to why you do what you do, then how will anybody, how will you ever get people to vote for you or buy something from you?
Or more importantly importantly be loyal and want to be a part of what it is that you do? Again, the goal is not just to sell people who need what you have. The goal is to sell to people who believe what you believe.
The goal is not just to hire people who need a job, it's to hire people who believe what you believe. I always say that if you hire people just because they can do a job, they'll work for your money. If you hire people who believe what you believe, they work for you with blood and sweat and tears.
And nowhere else is there a better example of this than with the Wright brothers. Most people don't know about Samuel Pierpont Langley. And back in the early 20th century, the pursuit of powered man flight was like the dotcom of the day.
Everybody was trying it. And Samuel Pierpont Langley had what we assume to be the recipe for success. I mean, even now, when you ask people, why did your product or why did your company fail? And people always give you the same permutation of the same three things.
Undercapitalized the wrong people bad market conditions, it's always the same three things. So let's explore that. Samuel Pierpont Langley was given $50,000 by the War Department to figure out this flying machine.
Money was no problem. He held a seat at Harvard and worked at the Smithsonian and was extremely well connected. He knew all the big mines of the day. He hired the best mines money could find, and the market conditions were fantastic.
The New York Times followed him around everywhere, and everyone was rooting for Langley. And how come we've never heard of Samuel Pierpont Langley? A few hundred miles away in Dayton, Ohio, orville and Wilbur Wright, they had none of what we consider to be the recipe for success.
They had no money. They paid for their dream with the proceeds from their bicycle shop. Not a single person on the Wright brothers team had a college education. Not even orville or Wilbur. And the New York Times followed them around nowhere.
The difference was, Orville and Wilbur were driven by a cause, by a purpose, by a belief. They believe that if they could figure out this flying machine, it will change the course of the world. Samuel Pierpont.
Langley was different. He wanted to be rich, and he wanted to be famous. He was in pursuit of the result. He was in pursuit of the riches. And lo and behold, look what happened. The people who believed in the Wright brothers dream worked with them with blood and sweat and tears.
The others just worked for the paycheck. And they tell stories of how every time the Wright brothers went out, they would have to take five sets of parts because that's how many times they would crash before they came in for supper.
And eventually, on December 1719, three the Wright brothers took flight, and no one was there to even experience it. We found out about it a few days later and further proof that Langley was motivated by the wrong thing.
The day the Wright brothers took flight, he quit. He could have said, that's an amazing discovery, guys. Now will improve upon your technology. But he didn't. He wasn't first. He didn't get rich. He didn't get famous.
So he quit. People don't buy what you do. They buy why you do it. And if you talk about what you believe, you will attract those who believe what you believe. Well, why is it important to attract those who believe what you believe?
Something called the Law of Diffusion of Innovation. And if you don't know the law, you definitely know the terminology. The first two and a half percent of our population are our innovators. The next 13 and a half percent of our population are our early adopters.
The next 34% are your early majority, your late majority, and your laggards. The only reason these people buy touchtone phones is because you can't buy rotary phones anymore. We all sit at various places at various times on the scale.
But what the Law of Diffusion of Innovation tells us is that if you want massive mass market success or mass market acceptance of an idea, you cannot have it until you achieve this tipping point between 15% and 18% market penetration.
And then the system tips. And I love asking businesses, what's your conversion on new business? And they love to tell you, oh, it's about 10%. Proudly. Well, you can trip over 10% of the customers. We all have about 10% who just get it.
That's how we describe them, right? That's like that gut feeling. Oh, they just get it. The problem is, how do you find the ones that just get it before you're doing business with them versus the ones who don't get it?
So it's this here this little gap that you have to close as Jeffrey Morgan's at Crossing the Chasm, because, you see, the early majority will not try something until someone else has tried it first. And these guys, the innovators and the early adopters, they're comfortable making those gut decisions.
They're more comfortable making those intuitive decisions that are driven by what they believe about the world and not just what product is available. These are the people who stood online for 6 hours to buy an iPhone when they first came out, when you could have just walked into the store the next week and bought one off the shelf.
These are the people who spent $40,000 on flat screen TVs when they first came out, even though the technology was substandard. And by the way, they didn't do it because the technology was so great. They did it for themselves.
It's because they wanted to be first. People don't buy what you do. They buy why you do it. And what you do simply proves what you believe. In fact, people will do the things that prove what they believe.
The reason that person bought the iPhone in the first 6 hours or stood in line for 6 hours was because of what they believed about the world and how they wanted everybody to see them. They were first.
People don't buy what you do. They buy why you do it. So let me give you a famous example, a famous failure and a famous success of the Law of Diffusion of Innovation. First, the famous failure. It's a commercial example.
As we said before a second ago, the recipe for success is money and the right people in the right marketing conditions, right? You should have success. Then look at TiVo. From the time TiVo came out about eight or nine years ago to this current day TV.
They are the single highest quality product on the market, hands down. There is no dispute they are extremely well funded. Market conditions were fantastic. I mean, we use TiVo as a verb. I TiVo stuff on my piece of junk Time Warner DVR all the time.
But Tibo is a commercial failure. They've never made money and when they went IPO, their stock was at about 30 or $40 and then plummeted and it's never traded above ten. In fact, I don't think it's even traded above six except for a couple of little spikes.
Because you see, when TiVo launched their product they told us all what they had. They said we have a product that pauses live TV, skips commercials, rewinds live TV and memorizes your viewing habits without you even asking.
And the cynical majority said we don't believe you. We don't need it. We don't like it. You're scaring us. What if they had said if you're the kind of person who likes to have total control over every aspect of your life, boy, do we have a product for you.
It pauses live TV, skips commercials, memorizes your viewing habits, et cetera, et cetera. People don't buy what you do. They buy why you do it. And what you do simply serves as the proof of what you believe.
Now, let me give you a successful example of the law of diffusion of innovation. In the summer of 1963 2500 people showed up on the mall in Washington to hear Dr. King speak. They sent out no invitations and there was no website to check the date.
How do you do that? Well, Dr. King wasn't the only man in America who was a great orator. He wasn't the only man in America who suffered in a prescivil rights America. In fact, some of his ideas were bad, but he had a gift.
He didn't go around telling people what needed to change in America. He went around and told people what he believed. I believe. I believe, I believe. He told people. And people who believed what he believed took his cause and they made it their own.
And they told people. And some of those people created structures to get the word out to even more people. And lo and behold, 250,000 people showed up on the right day, on the right time to hear him speak.
How many of them showed up for him? Zero. They showed up for themselves. It's what they believed about America that got them to travel on a bus for 8 hours to stand in the sun in Washington in the middle of August.
It's what they believed. And it wasn't about black versus white. 25% of the audience was white. Dr. King believed that there are two types of laws in this world those that are made by a higher authority and those that are made by man.
And not until all the laws that are made by man are consistent with the laws that are made by the higher authority. While we live in a just world, it just so happens that the Civil Rights movement was the perfect thing to help him bring his cause to life.
We followed not him, not for him, but for ourselves. And by the way, he gave the I Have a Dream speech, not the I Have a Plan speech. Listen to politicians now with their comprehensive twelve point plans and not inspiring anybody.
Because there are leaders and there are those who lead. Leaders hold a position of power or authority, but those who lead inspire us, whether they are individuals or organizations. We follow those who lead not because we have to, but because we want to.
We follow those who lead not for them, but for ourselves. And it's those who start with why that have the ability. To inspire those around them or find others who inspire them. Thank you very much. Together at the table of brotherhood.
I have a dream where they will not be judged by the color of their skin, but by the content of their character. I have a dream we will be able to speed up that day when all the thoughts, children, Jews and Gentiles, constant and Catholic, will be able to join.
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英語の勉強にもなって、後からテキストでの見返しができる。
新たな動画ブログの作り方です。
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